April 29, 2018

بدشانسی سیتروئن مسابقه‌ای؛ روز دوم رالی آرژانتین

رالی آرژانتین C3

در روز دوم مسابقات رالی جهانی آرژانتین، بخت با تیم سیتروئن Total Abu Dhabi WRT یار نبود.

درست وقتی به نظر می‌رسید که حضور در سکوی مسابقات را تثبیت می‌کنند، کریس میک و پاول ناگل دچار پنچری شدند تا در جای هشتم قرار بگیرند. پیش‌تر، کریگ برین و اسکات مارتین با واژگونی C3 مسابقه‌ای‌شان از دور مسابقات خارج شدند. این در حالی بود که خالد القاسمی و کریس پترسون به مسیر خود ادامه داده و در جای پانزدهم ایستادند.
پیش‌بینی هوای روز دوم مسابقات درست بود؛ مه مسیر مسابقه را در برگرفته بود و در این شرایط دید غیرقابل پیش‌بینی، به راحتی اشتباه در مسیر پیش می‌آید. حالا تیم سیتروئن دیگر نمی‌تواند زمان‌اش را تقسیم کند و بنابراین باید دید چه کسی می تواند بهترین شرایط را برای خود بسازد و بهترین اعتماد به نفس را داشته باشد.
سیتروئن C3 رالی آرژانتین
کریس میک مرحله‌ی آغازین روز را تنها با اختلاف 3.8 ثانیه پس از نفر اول سپری کرد. او که در مراحل بعدی دوبار در جای سوم ایستاد در طولانی ترین مرحله با 40.48 کیلومتر دچار پنچری شد و ناچار به تعویض تایر گشت. مسئله‌ای که باعث شد او در جای کلی هشتم با از دست دادن 2 دقیقه و 30 ثانیه بایستد.
در همین حال کریگ برین در حفظ پیشرفت خود تمرکز کرده بود. در حالی که مسیر Cuchilla Neveda – Rio Pintos را با طول 40.48 کیلومتر طی می‌کرد دچار واژگونی شد و از دور مسابقات کنار رفت.
خالد القاسمی که محتاطانه به کارش ادامه می‌داد در نهایت در رده پانزدهم ایستاد.
رالی آرژانتین در روز بعد با مراحل معروف El Condor و Giulio Cesare به کار خود خاتمه می‌دهد.

C3 Rally Argentina
“واضح است که روز خسته‌کننده‌ای بود. بعد از نمایش سطح خوب و مطمئن C3 WRC کریس شایسته‌ی مقام بود. هدف‌اش حفظ جای سوم بود. چیزی که ما پس از اتفاقی که برای کریگ افتاد روی آن توافق کردیم. کریگ مطمئناً اشتباه کرد اما به غیر آن دلایل زیادی است که او از نمایش خود راضی باشد. با وجود بهترین رانندگان در این جاده که او تجربه کمی از آن دارد. در نهایت خالد مسیر را مدیریت کرد تا از مشکل به دور باشد و مایل‌های بیشتری را طی کند.”
پیر بودار – سرپرست تیم سیتروئن مسابقه‌ای

“سنگی در وسط راه بود و نتوانستم از آن اجتناب کنم. با بدشانسی دچار پنچری تایر عقب شدم. جای تاسف است، هم سریع و هم باثبات بودم و به وضوح حس می‌کردم که قادر به حفظ جای سوم هستم.”
کریس میک

“متاسفانه سریع پیچیدم و با وجود تلاش برای اجتناب از آن دیر شده بود. برای تیم متاسف هستم که شایسته‌ی نتیجه‌ی بهتری بود و به خاطر اینکه نتوانستم مسیر بیشتری را طی کنم. در سرعتی که در نقاط مشخص نشان دادیم تمرکز کرده‌ام و هدفم بازگشت قدرتمند در پرتغال است.”
کریگ برین

“روز ساده‌ای برای ما نبود. از رانندگی در C3 WRC لذت بودم به جز چند اشتباه کوچک که خوشبختانه تبعات جدی نداشت”
خالد القاسمی

STANDINGS AFTER DAY 2
1. Tänak / Jarveoja (Toyota Yaris WRC) 2:58:33.9
2. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC) + 46.5
3. Sordo / Del Barrio (Hyundai i20 WRC) + 1:08.2
4. Ogier / Ingrassia (Ford Fiesta WRC) + 1:59.0
5. Mikkelsen / Jaeger (Hyundai i20 WRC) + 2:13.8
6. Lappi / Ferm (Toyota Yaris WRC) + 2:42.9
7. Evans / Barritt (Ford Fiesta WRC) + 2:49.1
8. Meeke / Nagle (Citroën C3 WRC) + 3:20.4
9. Suninen / Markkula (Ford Fiesta WRC) + 4:17.6
14. Al Qassimi / Patterson (Citroën C3 WRC) + 17:17.2