April 4, 2018

سیتروئن مسابقه‌ای پیش به سوی تپه‌های جزیره کورس

سیتروئن مسابقه‌ای پیش به سوی تپه‌های جزیره کورس

پس از دو دور مسابقات رالی زمستانی و یک دور در جاده‌های شنی مکزیک، سیتروئن WRT در دور تازه مسابقات جهانی رالی به راه اسفالت در خانه برگشته است. کریس میک – پاول ناگل و سباستین لوب – دنیل النا آماده درخشش در دور تازه‌ی مسابقات هستند.

اولین رالی تمام اسفالت این فصل Tour de Corse اغلب تحت سلطه‌ی متخصصان این جاده بوده است. مراحل فنی و پیچیده‌ای که برای به دست آوردن حداکثر توان از لاستیک‌ها نیازمند دقت و ظرافت است. سباستین لوب، قهرمان 9 دوره مسابقات جهانی رالی، که آخرین حضورش در جاده تمام اسفالت به سال 2013 و فرانسه برمی‌گردد، بعد از بازگشت فوق‌العاده‌اش در رالی مکزیکو به کورسیکا و جاده‌ی دلخواهش بازگشته است.
مهمترین مسئله‌ی سباستین لوب که از سال 2008 در کورسیکا رقابت نکرده است، عدم آشنایی با تمامی مراحل است. برخلاف کریس میک و باقی قهرمانان که قبلا با مرحله آغازین La Porta – Valle di Rostino به طول 49.3 کیلومتر، Novella به طول 17.39 کیلومتر و حدود 7 کیلومتر در Vero-Sarrola و Carcopino به طول 55.17 کیلومتر آشنا هستند.
یکی از ویژگی‌های خاص Tour de Corse امسال تغییر 63% از مراحل است با معرفی آزمایش‌های سرعت در Cap Corse و Desert des Agriates که در شمال و غرب باستیا واقع است.

پییر بودار – مدیر تیم سیتروئن مسابقه‌ای
“به دنبال دو جایگاه متوالی در سوئد و مکزیک، ما در کورس می‌خواهیم تمام توقف‌ها را شکسته و اولین پیروزی‌مان در سال را تثبیت کنیم. در هر صورت هر شانسی را در مسابقات 4 روزه‌ی کورسیکا برای خود قائلیم. با تمام این صحبت‌ها، هنوز مسابقه‌است و یکی از سخت‌ترین مراحل تقویم WRC با متغیر‌ها و عدم‌ قطعیت‌های متعدد به خصوص با توجه به وضعیت هوا در این زمان از سال. اما کریس و پاول سال گذشته ثابت کردند که توانایی برد در اینجا را دارند و بعد از نمایش درخشان‌شان در مکزیکو، نمی‌بینم چگونه سباستین و دنیل در ترکیب نخواهند بود به خصوص در رویدادی که همیشه نمایش درخشانی در آن داشتند.”

WRC-Tour-de-Corse2

کریس میک 6 بار در این رویداد حضور داشته که بهترین نتیجه‌اش مقام چهارم در سال 2015 است و سباستین لوب که 9 مرتبه در این رقابت شرکت نموده است چهار بار در جایگاه نخست در سال‌های 2005، 2006، 2007 و 2008 قرار گرفته است.

نکات کلیدی
12 مرحله رقابتی با پوشش 333.48 کیلومتر
55 کیلومتر برای Vero – Sarrola – Carcopino طولانی‌ترین مرحله رالی است.
6 پیروزی کلی توسط سیتروئن در Tour de Corse مسابقات رالی جهانی WRC تثبیت شده است. فیلیپه بوگالسکی در سال 1999 با Xsara Kit-Car، خسوس پوراس در سال 2001 با Xsara WRC، سباستین لوب در سال‌های 2005 و 2006 با Xsara WRC و در سال‌های 2007 و 2008 با C4 WRC
63.75% از مسافت رقابتی در مقایسه با سال 2017 تازه است.