July 25, 2018

در معبد سرعت

چهل و پنجمین رالی فنلاند از 4 تا 7 مردادماه

در معبد سرعت

برای هشتمین دور مسابقات فصل، سیتروئن Total Abu Dhabi WRT با یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین رویدادهای تقویم مسابقات رالی جهانی WRC روبروست. با C3 مسابقه‌ای که دوباره ارتقا یافته است، تیم فرانسوی با کریگ برین – اسکات مارتین، مدز اوستبرگ – تورستن اریکسن و خالد القاسمی – کریس پترسون وارد رقابت می‌شود.

بهبود بیشتر C3 مسابقه‌ای

با خودروتان اول باشید. در فنلاند، شاید بیشتر از هرجای دیگر، اول بودن با ماشین‌تان واقعا دشوار است با وجود جایی که برخی از سریع‌ترین مراحل فصل را در میان جنگل‌های مرطوب فنلاندی شامل می‌شود. با چهار پیروزی کلی (2008، 2011، 2012 و 2016) در کشوری با هزاران برکه، سیتروئن پیش از توانایی خود را برای شروع مناسب در این رویداد غیرمعمول ثابت کرده است. اینجا برای اولین بار دقت مهمتر از قدرت به نظر می‌رسد. با معرفی زوایای محور جلوی جدید که در رالی استونی توسط کریگ برین به منظور آمادگی برای فنلاند، در شرایط مسابقه‌ای آزمایش گردید، ارتش سرخ در هر صورت تعادل دقیق‌تری برای C3 مسابقه‌ای داراست. خودروی فرانسوی بار دیگر توسط کریگ برین و مدز اوستبرگ رانده می‌شود، در جایی که یکی از دورهای مورد علاقه‌ی هر دو راننده است.
مردان ایرلندی و نروژی به ترتیب با هشت و دوازدهمین تجربه حضورشان در حالی که بهترین عنوان برای هر دو جایگاه سوم بوده است، در پی ساخت قابل‌توجه‌ترین تجربه‌شان در مراحل فنلاندی هستند. خالد القاسمی پس از خروج از رالی آرژانتین دوباره به مسابقات برگشته است و در هر صورت رویکردی متفاوت را به کار خواهد بست. در حالی که با وجود آشنایی او با این رالی، همیشه چالش مهمی برایش بوده است.

مراحل جدید

با توجه به سرعت در مراحل مختلف، دانش از این دور در روبرو شدن با قله‌های بی‌شمار کوچک و بزرگ که اعتبار این رالی را طی سال‌ها ساخته است، محدود است. به هر حال بیشتر از 20 درصد از مسیر امسال جدید است: Vesala، Assamaki، Aanekoski در روز جمعه، همچون Laukaa در یکشنبه جدید هستند، در حال که باقی مسیر فقط در بخش‌های مشخصی تغییر کرده‌اند. بنابراین اعضای تیم نیاز به اجرایی متعادل به خصوص در دور اول دارند. رالی تابستانی که مشهور به حاشیه‌های خیلی باریک است، بار دیگر وعده‌ی مسابقه‌ای داغ را می‌دهد.

خبر کامل را می‌توانید از مدیا سنتر سیتروئن بخوانید.