C3 WRC: خودروی رالی سیتروئن

Légende ci-dessous
C3 WRC: خودروی رالی سیتروئن

پس از پایه‌گذاری در سال 1919، سیتروئن همواره به دلیل ظرفیت خود برای مقابله با چالش‌های جسورانه و ورزشی تحت تاثیر قرار گرفته است. در دهه 1950 مدل‌های برند نخستین پیروزی‌های خود را در مسابقات رالی به دست آوردند. اگرچه تا آغاز 1980  که دوره معاصر شروع بشود بردی حاصل نشد. در 2016 سیتروئن با سی 3 جدید تصمیم به بازگشت به مسابقات رالی قهرمانی جهان WRC گرفت. بخش جدید از این داستان فوق‌العاده در حال آغاز بود.

طراحی عضلانی

600x430_2600x430_4

قالب عضلانی و طراحی منحصر به فرد سیتروئن C3 مسابقه‌ای خیلی سریع برجسته شد. همچون تولید C3 جدید، مسابقات جهانی با طراوت و انرژی و حمایت نیروی شدید خودش مقاومت می‌کند. تغییرات آیرودینامیکی که با مقررات محدودکننده کمتری ممکن می‌شود، به طور فعال به عملکرد خودرو کمک می‌کند. بامپرهای عقب به دقت طراحی شده‌اند تا در سطوح لیز دفع شن و برف را افزایش دهد. این فرم ایرودینامیک در چراغ‌های سه بعدی عقب طنین می‌اندازد که هویتی های-تک و یکتا را به سیتروئن سی3 جدید می‌دهد.  با استفاده از لوله اگزوز مرکزی، دیافراگم عقب با خروج جریان هوا از زیر خودرو موجب ایجاد نیروی بیشتری می گردد. در نهایت یک اسپویلر جذاب در عقب سیستم آیرودینامیک را کامل می‌کند. جهت افزایش بهره‌وری اسپویلر عقب‌تر مونتاژشده و 50 میلیمتر در مقایسه با تنظیمات قبلی بالاتر رفته است.

سیتروئن C3 جدید دارای فناوری مدرن و نوآورانه‌ای است تا رانندگی را لذت‌بخش‌تر و راحت‌تر سازد.

600x430_3

 

بهترین موتوری که توسط سیتروئن مسابقه ای طراحی شده است

“فکر می‌کنم می‌توانیم بگوییم سیتروئن C3 مسابقه‌ای کامل‌ترین موتوری است که تاکنون ساخته‌ایم. حین رقابت در WTCC می‌توانیم از تجربیات خود در رالی بهره ببریم که قادرمان می‌سازد با این چالش جدید روبرو شویم. چارچوب مقررات GRE سخت‌گیرانه است، اما آزادی کافی را برای خلق راه‌حل‌های تازه مهیا می‌کند. ما خیلی پررنگ تکنولوژی‌های رادیکال زیادی را برگزیده‌ایم که مسلما من جزییات آنرا اینجا بیان نخواهم کرد. ما از کاری که انجام داده‌ایم احساس غرور می‌کنیم، مشخصا در کاهش اصطکاک. همه‌ی اینها بیشتر رضایت‌بخش است وقتی این پیشرفت‌ها روزی در مدل‌های تولیدی ما به کار خواهد رفت. در طیف محصولات سیتروئن.”
Patrice Davesne
مدیر تهیه موتور