Tubik

Légende ci-dessous
Tubik

فلسفه

01_Philosophie
وقتی که زمان رانندگی اهمیت بیشتری نسبت به فاصله دارد، ماشین مفهومی Tubik قصد دارد تا سرگرمی را به سفر برگرداند.
با Tubik سیتروئن چالشی را آغاز می‌کند با ارائه یک خودروی نه نفره که نشانه‌های سبکی مدرن را برآورده می‌کند. تیم طراحی Citroën با الهام از مدل ون مشهور سیتروئن نوع H، با نام مستعار “TUB”، طراحی ظاهر را با موادی با بالاترین استانداردهای راحتی ترکیب کرده است.
Tubik حتی فراتر می‌رود: مسافران را در فصایی لانژمانند که برای آرامش طراحی شده است، گرد می‌آورد. با صندلی‌هایی مادولار که تنظیمات مختلفی از جمله نیمه خوابیده و چهره به چهره دارد. با Tubik سفر به اندازه مقصد مهم است.

طراحی

02_Design
خطوط Tubik به TUB گره خورده‌اند. Tubik همچون پیشینه‌ی افسانه‌ای خود، به شکلی سخاوتمندانه (2.08 عرض، 2.05 ارتفاع و 4.80 متر طول) برای حمل نه مسافر مناسب است. بعد از رینگ‌های جلو دو ستون شیشه‌ای به ورقه‌های از آهن ریخته‌گری شده از سیتروئن Type H برمی‌گردد. به منظور محافظت بیشتر Tubik طراحان سیتروئن دو رنگ متضاد را ترکیب کرده‌اند. خاکستری متال که در هر دو انتهای مرواریدی قرار دارد.
ظاهر بیرونی ساده و جذاب پنجره‌ای پانورامیک و یک طرفه را پنهان می‌سازد که دسترسی به اتاق را فراهم می‌کند.

کابین

03_Habitacle
فضای سرنشینان سبکی لانژمانند دارد که با موادی از دنیای معماری و طراحی داخلی تجهیز شده است. صندلی پشمین، ابریشم برای پشتی و پنل‌های در و چرم برای کف.
برای اینکه سرنشینان بتوانند بدون دیده شدن بیرون را مشاهده کنند، یک پنجره پانورامای یک طرفه چشم‌انداز بی‌نظیری را در عین محافظت از دید بیرونی، برایشان به ارمغان می‌آورد.
سرنشینان برای راحتی بیشتر می‌توانند سه ردیف صندلی بچینند. ردیف میانی می‌تواند به میزی کوچک بدل شده که در انتهای ردیف آخری قرار گیرد و فضایی تقریبا 2 متر مربع را آزاد سازد. یا به صورت کامل جمع شود.
این تنظیمات برای آرامش، عالی است. به سرنشینان اجازه می‌دهد بیننده‌ باشند و از صفحه‌ی چندرسانه‌ای وسیع و در حالت صندلی نیمه خوابیده لذت ببرند.

فناوری

04Technologies
فناوری Tubik، از جمله صفحه نمایش نیمه دایره ای غول پیکر و صدای فراگیر با کیفیت بالا، کابین را به یک منطقه برای زندگی و به اشتراک گذاری بدل نموده است.
هنگامی که راننده پشت فرمان قرار می‌گیرد، وارد دنیای تکنولوژی پیشرفته‌ای می‌شود که به طور کامل محیط رانندگی‌اش را احاطه نموده است.
نقطه‌ی اصلی جایی است که طراحان سیتروئن “Cyclotron” می‌نامند که صندلی راننده، پدال، فرمان و صفحه نمایش را مداری یکپارچه قرار می‌دهد.
راننده در صندلی با سیستم شناسایی اثر انگشت شناسایی می‌شود. در اطراف او، تمام اطلاعات مورد نیاز برای ناوربری بر روی صفحه نمایش فوقانی و مرکزی نشان داده می‌شود. صفحه‌ی نمایش دیگری که به دوربین‌های عقب متصل است، نشان می‌دهد که در پشت خودرو چه اتفاقی می‌افتد.

محیط زیست

05_Environnement
با بکارگیری فناوری هیبرید 4، Tubik سطح آلایندگی CO2 را نزدیک به خودروهای سالون مرسوم نگه می‌دارد. موتور تمام هیبرید دامنه خودرو را در مقایسه با موتور احتراق داخلی افزایش داده و کشش را با حالت رانندگی 4-چرخ خود بیشینه می‌سازد. (چرخ‌های جلویی از موتور احتراق و چرخ‌های عقب از موتور الکتریکی نیرو می‌گیرند)

Tubik با چرخ های 22 اینچی مجهز به تایرهای بلند و تنگ با مقاومت بسیار نازک کم برای بهینه سازی مصرف سوخت است. برای راحتی بهتر بین راحتی و جاده، Tubik دارای تعلیق هیدرولیک است که ارتفاع خودرو را در زمان واقعی کنترل می کند و ثبات آن را حفظ می کند. با سرعت بالا، ارتفاع ماشین به طور خودکار کاهش می یابد تا عملکرد آیرودینامیکی را بالا ببرد و به کاهش مصرف سوخت و انتشار CO2 کمک کند.